esmaspäev, 23. oktoober 2023

Lehelangemisekuu tegemised 2

 4. klassi õpilased meisterdasid loodusõpetuse tunnis (klassi ühistööna) Päikesesüsteemi maketti. Tunnis seda päris valmis teha  ei jõudnud, nii lõpetasid selle töö ringis käivad neljandikud. 

Kuidas on juua morssi kahe kõrre abil, kui üks kõrs on topsis morsi sees ja teine mitte (see hoopis õhu sees:))
Proovisime valada vett läbi lehtri, mis oli plastiliini abil õhukindlalt kolvi suule kinnitatud.
Mis juhtub, kui keerata lehter allapoole?

Alati ei pea ise õhupalli täis puhuma, võib ka teisiti...


Mis juhtub, kui õhupalli nõelaga torgata?

esmaspäev, 16. oktoober 2023

Lehelangemisekuu tegemised1

 Peamised katsevahendid olid vesi ja paber! Uurisime, kuidas vesi paberis liigub. Millises paberis liigub vesi kõige kiiremini? Seejärel lisasime vette soola, segasime korralikult. Panime paberiribad ka vette tagasi ning viisime purgid aknalauale. Nüüd tuleb oodata järgmist tundi:) 

Seejärel katsetasime, kas paberist lilled saab "õitsema "panna. Lilleõied tegime värvilisest paberist ja läikpaberist (vana kalender!). Äge oli vaadata, kuida lilleõied vees avanesid, kusjuures läikpaberist õied avanesid kiiremini. Noora proovis ka kortsutatud paberiga, üllatus-üllatus- läks seegi lahti!







pühapäev, 24. september 2023

Mihklikuu tegemised2

 Alustuseks meenutasime, mida toredat eelmisest aastast meelde jäi. Leppisime kokku, et teeme kunagi soovide tunni - teeme uuesti katseid, mis väga meeldisid:)

Esimese ülesandena tuli kindlaks teha, mis ained on topsis. 
Mida on vaja põlemiseks? 
Uurisime küünla põlemist ja rääkisime hapnikust ja süsihappegaasist. 


Küünla kustutamine süsihappegaasiga.




pühapäev, 17. september 2023

Mihklikuu tegemised 1

 Alustuseks huvi äratamise tund 1.-2. klassi huvilistele :)  Tegutsevad väikesed teadlased!

Tunniks valmis!









 

pühapäev, 4. juuni 2023

Kesakuu tegemised

 Seekord me ei toimetanud koolis, käisime hoopiski muuseumis! Tartu Ülikooli muuseumis osalesime vahvas muuseumitunnis "Loomade liikumine". Tutvusime erinevate loomarühmadega. Saime teada, kes on limused, roomajad, lülijalgsed, kahepaiksed. Vaatlesime kalu ja uurisime Eestis elavaid imetajaid. Kõige toredamad olid mängud. Mängu läbi sai harjutada, kuidas nahkhiired toitu leiavad ( selgemaks sai keeruline mõiste kajalokatsioon :)). Teises mängus pidi igaüks ühte looma imiteerima ja teised selle ära arvama. Lõbus oli! Peale seda vaatasime ise muuseumis ringi. Lisaks loomadele pakkus suurt huvi kivide kollektsioon, tüdrukud imetlesid ka liblikaid.